Har bedrifter fokus på å øve? Jeg spurte meg selv dette spørsmålet da jeg vår på en julekonsert med universitetskoret min datter synger. De hadde et tydelig mål og øvd mye slik at de leverte på et høyt nivå. Innen markedsarbeid anbefaler jeg organisasjoner å ta i bruk metodikken Growth Marketing. Dette er en datadrevet tilnærming til markedsføring som fokuserer på å finne og utnytte muligheter for vekst i en bedrift. Det innebærer å bruke en rekke taktikker og strategier for å øke inntekter og lønnsomhet gjennom å øke salg og lojalitet. Vekstmarkedsførere bruker data og analyser for kontinuerlig å teste og optimalisere markedsføringsinnsatsen, og for å identifisere og forfølge muligheter for vekst.
Noen vanlige taktikker og strategier som brukes i vekstmarkedsføring inkluderer:
Denne arbeidsmetodikken sikrer at gruppen jobber mot et felles mål og at organisasjonen lærer hvilke tiltak har størst effekt
Her får du tilgang til en A/B-test guide og en mal for å dokumentere resultatene.