CRM

Hva betyr CRM og hvorfor er det viktig?

Hvorfor er CRM viktig. HubSpot er en helhetlig CRM løsning


Hva er CRM?
Customer Relationship Management (CRM) er en teknologi for å administrere bedriftens relasjoner og interaksjoner med kunder og potensielle kunder. Målet er enkelt: Forbedre kunderelasjonene for å sikre vekst for din bedrift. Et CRM-system hjelper bedrifter med å holde kontakten med kunder, effektivisere prosesser og forbedre lønnsomheten.

CRM-verktøy kan brukes til å administrere kunderelasjoner over hele kundelivssyklusen, som omfatter markedsføring, salg, digital handel og interaksjoner med kundeservice.

Er CRM vanskelig?
Det korte svaret er at CRM ikke er vanskelig og at riktig bruk gir stor forretningsmessig verdi. Bedrifter som jobber systematisk med dette kan vise til økt salg, lavere kostnader og tilfredse kunder.

Noen tror at implementering av nytt CRM-system er tungt og tidkrevende. Vårt mål er å være en langsiktig samarbeidspartner og sikrer rask implementering som dekker dine behov, hvilket gir vekst og ønsket utvikling.

Hvilke ansatte bør bruke CRM?
Et CRM-system gir alle – fra salg, kundeservice, forretningsutvikling, markedsføring eller andre funksjoner – en bedre måte å administrere eksterne interaksjoner og relasjoner som bidrar til vekst. Et CRM-verktøy lar deg lagre kunde- og prospekt-kontaktinformasjon, identifisere salgsmuligheter, registrere serviceproblemer og administrere markedsføringskampanjer, og gjøre informasjon om hver kundeinteraksjon tilgjengelig for alle i bedriften din som måtte trenge det.

Med synlighet og enkel tilgang til data er det enklere å samarbeide og øke produktiviteten. Alle i bedriften din kan se hvordan kunder har blitt kommunisert med, hva de har kjøpt, når de sist kjøpte, hva de betalte og mye mer. CRM kan hjelpe bedrifter i alle størrelser å vokse, og det kan være spesielt gunstig for små og mellomstore bedrift, der ansatte ofte må finne måter å gjøre mer med mindre.

Hvorfor er CRM viktig?
Hvis virksomheten din skal være bærekraftig, trenger du en strategi for fremtiden som er sentrert rundt kundene dine og bruk av riktig teknologi.

En CRM-løsning hjelper deg å finne nye kunder, øke omsetningen og holde dem fornøyde ved å organisere kunde- og prospekt-informasjon på en måte som hjelper deg med å bygge sterkere relasjoner med dem og utvide virksomheten din raskere.

En CRM-plattform kan også kobles til andre forretningssystemer som hjelper deg med å utvikle kunderelasjoner. CRM-løsninger i dag er mer åpne og kan integreres med dine verktøy, som dokumentsignering, regnskap og fakturering, og spørreundersøkelser, slik at informasjon flyter begge veier for å gi deg en ekte 360-graders oversikt over dine kunder.

Å drive en bedrift uten CRM kan koste deg mye penger. Mer administrasjon betyr mindre tid til alt annet. Selgere kan generere mye data, men alt for ofte blir denne informasjonen lagret i håndskrevne notater, bærbare datamaskiner eller i hodet til selgerne dine. Detaljer kan gå tapt og møter blir ikke fulgt opp raskt.

 

Similar posts