Å være synlig på LinkedIn bør være et mål for alle som jobber med B2B. Du bør bygge et stort nettverk da dette vil øke muligheten for å komme i kontakt med potensielle samarbeidspartnere og kunder. Jeg etablerte min bedrift tidligere i år og ønsker å være tilstede på LinkedIn for å bygge kjennskap til bedriften og hvilke tjenester vi tilbyr. Jeg har nå lest en del om frekvens og har satt følgende mål for meg selv. På min egen profil har jeg som mål å publisere 2 til 3 artikler per uke. Det er ikke like viktig å ha hyppig frekvens på bedriftssiden, så her er mitt mål å ha 2 - 3 artikler per måned. Her er fire grunner til å være aktiv på LinkedIn:
1. Skap en personlig merkevare: muligheten til å presentere deg selv som en ekspert innen ditt fagfelt. Når det kommer til LinkedIn, slutt å tenke, "få deg en jobb" og begynn å tenke, "bygg min personlige merkevare".
2. Følg med på hva som skjer med din målgruppe: Jeg oppdager hvilket innhold folk i nettverket mitt leser, deler og snakker om. Alle selgere og markedsførere må være aktive da denne sosiale innsikten er gull.
3. Hold deg "top of mind" med ditt profesjonelle nettverk. Det betyr at du må legge ut og dele oppdateringer og være aktiv i gruppene dine på LinkedIn.
4. Identifiser og kontakt potensielle kunder. LinkedIn er en glimrende måte å finne personene du ønsker å komme i kontakt med og selge til. Bonustips: Trykk først på de som har engasjert seg i statusoppdateringene, innleggene og LinkedIn-kommentarene dine, siden du allerede har kommet på radaren deres på en god måte.